Bolu’nun Yuva köyünde 2022 yılında gerçekleşen su kaynaklı zehirlenme olayına ilişkin davanın altıncı duruşması, savcılığın mütalaasını hazırlaması nedeniyle ertelendi. Olayda bir kişi yaşamını yitirirken, 147 kişi hastaneye kaldırılmıştı.
Mağdur avukatları, içme suyu hattına zarar verdiği iddia edilen bir tıbbi atık taşıma ruhsatlı nakliye firmasının henüz incelenmediğini belirtti. Zehirlenme sonucu iki böbreğini kaybeden 17 yaşındaki bir gencin annesi, adaletin sağlanmasını talep etti.
2022 Kurban Bayramı’nda meydana gelen olayda Eyüp Ertem hayatını kaybetti. Aralarında çocukların da bulunduğu 147 kişi, kanlı ishal, mide bulantısı ve böbrek yetmezliği gibi şikayetlerle tedavi altına alındı. Dava kapsamında, İl Özel İdaresi Su ve Kanal Hizmetleri Müdürü M.A.A., İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Ü.B., köy muhtarı M.E. ve iki hemşire olmak üzere toplam beş sanık yargılanıyor.
Mağdur avukatlarından Tunahan Sarıalan, olaydan yaklaşık dört yıl geçmesine rağmen zehirlenmenin kesin nedeninin henüz belirlenemediğini ifade etti. Sarıalan, yayla suyunun dört farklı mahalleye gittiğini, ancak vakaların yalnızca Yuva köyü Çaydurt Mahallesi’nde görüldüğünü vurguladı.
Sarıalan, tıbbi atık taşıma ruhsatına sahip nakliye şirketinin su hattını üç kez patlattığını belirterek, bu şirketin incelenmediğini savundu. Olayla ilgili yeni bir soruşturma talep ettiklerini, ancak mahkemenin bu talebi reddettiğini aktardı.
Zehirlenme nedeniyle 17 yaşındaki oğlu Yiğit’in iki böbreğini kaybettiğini söyleyen 43 yaşındaki anne Nursel Gülen, mahkeme sürecinin bir an önce sonuçlanmasını beklediklerini ifade etti. Gülen, çocuklarının durumu hakkında bilgi vererek, hastane kontrollerinin hala devam ettiğini ve mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti.
Yorumlar kapalı.